Електронна товарно-транспортна накладна: як працює рішення

Електронна товарно-транспортна накладна (е-ТТН)

Це електронний документ для всіх учасників транспортного процесу, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Як працює е-ТТН?

Розглянемо на прикладі схеми, яка підходить 70% бізнесів

Shema-obminu-ETTN-vid-EDIN_1.jpg
1

Створення е-ТТН

Створення е-ТТН відбувається за допомогою провайдера ЕДО. Якщо писати узагальнено, то в ТТН необхідно заповнити назву документа, дату і місце його складання, назву компанії перевізника, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль, причіп/напівпричіп, пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

2

Передача е-ТТН

Після відправки ТТН вона реєструється в Центральній базі даних (ЦБД) МІУ, а вже після цього відправляється всім іншим учасникам процесу перевезення. Виключно через провайдера ЕДО з використанням структурованого документу (= не PDF).

3

Підтвердження доставки

Після того, як вантажоперевізник отримав е-ТТН, він повинен надіслати підтвердження доставки у вигляді електронного повідомлення. Це може бути зроблено за допомогою системи електронного документообігу.

4

Автоматична генерація документів

На підставі е-ТТН можна автоматично створювати інші необхідні документи, такі як рахунки-фактури та акти виконаних робіт. Це дозволяє покращити ефективність роботи та зменшити час, необхідний для їх створення.

5

Зберігання даних

Дані з е-ТТН можуть бути збережені в електронному вигляді у спеціальному архіві. Це дозволяє зменшити ризики втрати документів та забезпечує зручний доступ до них в майбутньому.

Спеціальний архів - це сховище на боці провайдера ЕДО, або інтеграція зі сховищем клієнта.

6

Поширення даних

Дані з е-ТТН можуть бути передані іншим учасникам ринку, таким як митниця та інші, за допомогою електронного документообігу. Це дозволяє покращити координацію та ефективність роботи всього логістичного ланцюга.

Потрібна консультація експерта з впровадження е-ТТН?

Залишайте заявку на консультацію

Е-ТТН має багато переваг порівняно з традиційною паперовою накладною. Ось деякі з них:

young-man-choosing-a-car-in-a-car-showroom_1303-21765.jpg

Переваги е-ТТН:

  • Зручність та швидкість обробки документів

 Е-ТТН може бути створена та передана вантажоперевізнику відразу ж після створення. Це дозволяє зменшити час на обробку документів та прискорити процес перевезення товарів.

  • Економія коштів

Е-ТТН зменшує витрати на паперову документацію, її зберігання та обробку. Крім того, вона дозволяє знизити витрати на транспортування товарів, оскільки спрощує і прискорює процес перевезення.

  • Зменшення ризиків

Е-ТТН забезпечує точну та надійну інформацію про товар, що перевозиться, та вантажоперевізника. Це зменшує ризики втрати, крадіжки або пошкодження товару, а також зменшує можливість збоїв у процесі перевезення.

  • Забезпечення легальності

Е-ТТН забезпечує відповідність документації вимогам законодавства та може слугувати доказом при розгляді спорів або претензій.

  • Зручний доступ до інформації

Е-ТТН може бути збережена та легко знайдена в електронному вигляді, що дозволяє швидко отримати доступ до інформації про перевезення товарів.

Експерти EDIN з впровадження електронної ТТН підготували відео по роботі з сервісом для всіх учасників процесу перевезення:

Інструкція по роботі з електронною ТТН для водія на платформі EDIN ↓

(логістичним компаніям, перевізникам, водіям)

Інструкція по роботі з електронною ТТН для вантажовідправника на платформі EDIN ↓

(виробникам, постачальникам, дистриб'юторам)

Інструкція по роботі з електронною ТТН для вантажоодержувача на платформі EDIN ↓

(торговельним мережам, виробникам, дистриб'юторам)

Замовляйте консультацію

blue-bubble-like-button-or-icon-thumbs-up-or-like-sign-feedback-concept-on-white-background-3d-rendering-removebg-preview_1_1.png

Лідери ринку уже успішно впровадили е-ТТН через EDIN і поділилися своїм досвідом. Далі ми розглянемо реальні відгуки клієнтів EDIN: ТОВ «Три Ведмеді», ТОВ «ОЛІС», ПрАТ «Монделіс Україна» та «Лореа́ль» щодо впровадження е-ТТН.

Як запустити е-ТТН?

01

  • Аналіз поточних процесів у вашій компанії

    Логістика в кожній компанії – це чорна скринька, процеси вибудовані по-різному. Необхідно провести передпроектне дослідження для опису та аналізу поточних паперових процесів компанії (постачання з/без використання розподільчого центру, внутрішні переміщення, крос-докінг та ін.).

02

  • Підготовка варіантів адаптації поточних процесів в електронному документообігу

    Проаналізувавши поточні паперові процеси, провайдер готує проєкт впровадження е-ТТН в необхідні бізнес-процеси.

03

  • Погодження процесів в електронному документообігу

    Необхідно прийняти рішення серед внутрішніх департаментів щодо майбутніх змін в логістичних процесах при впровадженні е-ТТН.

04

  • Вибір контрагентів для пілотного постачання по кожному процесу

    Якщо ви, наприклад, вантажовідправник , то необхідно підключити перевізника, водія і вантажоодержувача для проведення пілотної поставки (для поточного документообігу додається ТТН в електронному вигляді).

05

  • Навчання контрагентів перед пілотним постачанням

    Провайдер проводить навчання вибраних контрагентів.

06

  • Проведення пілотного постачання по кожному процесу

    Найчастіше після цього етапу ви вже самостійно бачите переваги від переходу на електронну ТТН та вузькі місця, які необхідно закрити.

07

  • Підготовка додаткової угоди про роботу з е-ТТН для своїх партнерів

    Використання е-ТТН та супутніх документів щодо процесу (електронна заявка на транспортування, довіреність на водія, маршрутний лист та ін.) має бути закріплене у договорах поставки та про транспортно-експедиторське обслуговування.

08

  • Налаштування інтеграції: е-ТТН + коригуючі акти + додаткові документи в рамках процесів (1С- модуль / самостійно)

    Якщо кількість ТТН на день більше 5, то зазвичай компанії замислюються про інтеграцію та роботу з е-ТТН у своїй звичній обліковій системі.

09

  • Поетапне масштабування процесів

    На прикладі одного з ритейлерів – запуск процесу з використання е-ТТН у Києві та Київській області. Потім підключення до інших регіонів.

EDIN - лідер електронного документообігу та інтегратор інформаційних рішень. Надаємо послуги 140+ роздрібним мережам та 5000+ постачальникам України. Щорічно наші клієнти заощаджують більше 115 млн та обмінюються більше 50 млн електронними документами.

telegramfacebook