З введенням електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН) на українському ринку, багато компаній стикаються з необхідністю підготовки свого бізнесу до використання цього електронного документа. Впровадження е-ТТН дозволить спростити та унормувати процес перевезення товарів, зменшити ризик порушення законодавства і покращити ефективність логістичних процесів.
Багато компаній уже успішно впровадили е-ТТН через EDIN і поділилися своїм досвідом. Далі ми розглянемо реальні відгуки клієнтів EDIN: ТОВ «Три Ведмеді», ТОВ «ОЛІС», ПрАТ «Монделіс Україна» та «Лореа́ль» щодо впровадження е-ТТН.
Як цифрові документи полегшують життя перевізників та вантажовідправників
«Однією з головних переваг використання Е-ТТН є швидкість передачі підписаних документів. У порівнянні з паперовими накладними, де замовник оплачує перевезення після отримання оригіналів товаросупровідних документів, що може займати більше тижня, Е-ТТН дозволяють отримати оригінали документів всім сторонам перевезення протягом декількох годин після вивантаження, що дозволяє здійснювати оплату перевезення в день вивантаження.
Ще однією важливою перевагою є документальне підтвердження отримання продукції одразу після вивантаження, що дозволяє вчасно виявити нестачу або інші проблеми, які можуть виникнути при розвантаженні. Це зменшує ризик отримання штрафів та викупу недостаючої продукції. Також використання е-ТТН забезпечує економію часу на опрацювання та архівування паперових документів. Після роботи з е-документами працівники неохоче повертались до паперових носіїв» , - кажуть у компанії Три Ведмеді.
Незабаром використання е-ТТН стануть обов’язковими для всіх учасників вантажних перевезень. До цього періоду здійснюється доопрацювання самої системи та поступовий перехід бізнесу на електронний формат ТТН через під’єднання до одного з Провайдерів ЕДО, що пройшли сертифікацію.
Переваги та виклики впровадження е-ТТН
«Однією з головних переваг е-ТТН є економія паперу, оскільки немає потреби друкувати видаткові накладні та товарно-транспортні. Крім того, наявність документів в день відвантаження є важливою для бухгалтерії, що дозволяє уникнути затримок та збільшити ефективність роботи.
Інтеграція е-ТТН зі складською програмою дозволяє автоматично підтягувати всі дані, що зменшує час, який відділ збуту витрачає на первинну документацію. Не дивно, що все більше компаній приєднуються до електронних процесів та переходять на е-ТТН. Вони дозволяють бути більш ефективними, сучасними та екологічно-орієнтованими», - коментують у компанії ОЛІС.
Переваги використання е-ТТН для компанії
«Оперативність створення електронних документів, що дозволяє зменшити час, який раніше витрачався на формування пакету документів на оплату транспортних послуг. Завдяки впровадженню електронних накладних, цей процес став набагато швидшим та ефективнішим .
Крім того, відсутність хард копій документів зменшує витрати компанії на папір та зберігання документів. Тепер всю необхідну інформацію можна знайти онлайн в електронному вигляді.
Ще однією перевагою електронних накладних є онлайн контроль виконання перевезення. Це дозволяє нашій компанії в режимі реального часу отримувати інформацію про місцезнаходження товару та контролювати терміни доставки.
Найбільш значимою перевагою електронних накладних є зменшення часу на обробку документів. Автоматичне створення та наповнення пакету електронних документів дозволяє нівелювати помилки, які виникають через людський фактор в роботі з документами», - кажуть у компанії L'Oreal.
Перехід на е-ТТН для підвищення ефективності та якості обслуговування
«З впровадженням е-ТТН вбачаємо отримання суттєвих переваг, зокрема для транспортних компаній:
«Тепер ми бачимо задовільні результати, які дають нам можливість відмовитися від дублювання паперовими документами та підключати нових постачальників до електронного документообігу. Надалі залишиться лише один екземпляр ТТН у паперовому вигляді, який необхідний водієві для перевезення», – кажуть у компанії АТБ.
Замовляйте консультацію, спеціалісти EDIN допоможуть підготувати процеси
Логістика в кожній компанії – це чорна скринька, процеси вибудовані по-різному. Необхідно провести передпроектне дослідження для опису та аналізу поточних паперових процесів компанії (постачання з/без використання розподільчого центру, внутрішні переміщення, крос-докінг та ін.).
Проаналізувавши поточні паперові процеси, провайдер готує проєкт впровадження е-ТТН в необхідні бізнес-процеси.
Необхідно прийняти рішення серед внутрішніх департаментів щодо майбутніх змін в логістичних процесах при впровадженні е-ТТН.
Якщо ви, наприклад, вантажовідправник , то необхідно підключити перевізника, водія і вантажоодержувача для проведення пілотної поставки (для поточного документообігу додається ТТН в електронному вигляді).
Провайдер проводить навчання вибраних контрагентів.
Найчастіше після цього етапу ви вже самостійно бачите переваги від переходу на електронну ТТН та вузькі місця, які необхідно закрити.
Використання е-ТТН та супутніх документів щодо процесу (електронна заявка на транспортування, довіреність на водія, маршрутний лист та ін.) має бути закріплене у договорах поставки та про транспортно-експедиторське обслуговування.
Якщо кількість ТТН на день більше 5, то зазвичай компанії замислюються про інтеграцію та роботу з е-ТТН у своїй звичній обліковій системі.
На прикладі одного з ритейлерів – запуск процесу з використання е-ТТН у Києві та Київській області. Потім підключення до інших регіонів.
Головна перевага електронної товарно-транспортної накладної – це оптимізація бізнес-процесів. Систему розроблено таким чином, що дані в ній синхронізуються і доступні сторонам бізнесу, які задіяні в перевезенні, у режимі реального часу. Підписується е-ТТН за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або файлового ключа.
Максимальна готовність EDIN з боку законодавчої бази, оскільки нещодавно відбулося завершення реалізації 3 версії електронної ТТН, яку EDIN одним з перших вже пройшов успішно.
Cпільно з Антоном Зінченко, Керівником проєктів у сфері цифровізації Інституту Аналітики та Адвокації, EDO HUB розглядає етапи впровадження е-ТТН: від державного регулювання, що потрібно зробити бізнесу для переходу на е-ТТН, до подальших планів у цифровізації логістики.
EDIN-eTTH - рішення для швидкого обміну ТТН в електронному вигляді.
З 1 серпня 2023 року державою анонсовано впровадження обов'язкової електронної версії ТТН.
Для того, щоб ефективно розпочати роботу з електронною ТТН, коли вона стане обов'язковою для бізнесу, провайдер EDIN запрошує компанії вже сьогодні впровадити рішення EDIN-eTTH. Замовити консультацію >>
3-я версія має більш розширений функціонал для всіх учасників процесу. У ході тестування останньої версії формат документа е-ТТН був створений на основі міжнародного стандарту для подальшого переходу на e-CMR.
Ініціаторами впровадження електронної ТТН в Україні виступили МІУ та ІАА. До технічної реалізації були залучені провайдери електронного документообігу, серед яких одним з перших став EDIN.
Провайдери, які пройшли акредитацію 3-ї версії е-ТТН вже можуть надавати послуги.
Провайдер електронного документообігу EDIN пройшов акредитацію 3 версії е-ТТН в рамках проекту Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України і Інституту аналітики та адвокації.
Як і будь-які онлайн-рішення, електронна ТТН передбачає роботу за наявності інтернета.
Перехід на електронний формат електронних перевезень - це наступний етап після впровадження обо'язкової е-ТТН в Україні.
Ще більше відповідей на питання щодо електронної ТТН доступно на офіційному сайті МІУ
EDIN - лідер електронного документообігу та інтегратор інформаційних рішень. Надаємо послуги 140+ роздрібним мережам та 5000+ постачальникам України. Щорічно наші клієнти заощаджують більше 115 млн та обмінюються більше 50 млн електронними документами.